on 28.10.11
assalmualaikum..

pernah x sahabat2 semua telah diajukan soalan2 yg susah sekali untuk dijawab?
apa respon semua ?
contoh-contohnya

1. Knp kita kena berpuasa hari jumaat prlu di gabung dan dalilnya, mengapa begitu?
2. Knp ustazah pilihan, ada ustaz yg kata haram?
3. Knp lelaki blh buat imam muda, dan perempuan tak blh buat pr0gram sbegitu?
4. drpd lelaki tgk perempuan yg tak tutup aurat lam media, lbih baik tgk yg tutup aurat.
5. (klu ckp s0al syaitan) knp lelaki blh tertarik sama2 llaki (gay) ?
6. knp perlu dikriminasi antara lelaki dan perempuan? kan manusia dilayan sama rata.


apa jawapan sahabat ?? pikir2..


berdasarkan survey.hehe,jawapan2 yang telah dijawab oleh org relak ,kool dan sempoii.


1.sbb bg mengelakkan kte berpuasa sama seperti org hindu berpuasa,sbb tu kte puasa 2hari kot....

2.bgtau jer.. Permata yg plg cntik x di pertontonkan kat org ramai. Ia akan jd milik rahsia buat si empunya sja.. kira di terima x jwpn ni..

3 dan 4.Dalam Qur'an ALLAH berfirman kpd ar-rijal supaya menundukkan pandangan drp bende2 y haram,hatta nisa' y menutup aurat pon.& nisa' pula diperintahkan utk menutup aurat.dlm Qur'an,ALLAH perintahkan ar-rijal dulu utk menjg pandgn..kmudian diturutkan dgn nisa,menutup aurat.pengalaman ukhti ana d luar negara,nisa y menutup aurat lebih menarik drp nisa y membuka aurat.jd.kita pd firman ALLAH..rijal perlu menundukkan pandgn..SEKALI pandg=rezeki.2 kali=DOSA...

5.,syaitan 2 sgt licik...minat pd kaum sejenis..same dgn kaum nabi LUTH a.s.pesan kat sahabat 2 supaya bc QUR'AN &tafsir sekali..dalam QUR'AN ad jwbn utk semua soalan 2..wallahualam


6,.tiada diskriminasi dalam Islam, dan tiada kesamarataan juga dalam Islam..islam mengajar tentang keadilan, meletakkan sesuatu sesuai pada tempatnye..andai yg sama rata itu tidak sesuai dengan keadaannya, maka ia adalah tidak adil..
lelaki adalah pemimpin kepada wanita(yg dipimpin wajib taat kpd yg mmimpin), sedangkan, lelaki juga wajib taat pada ibunya(wanita)..begitu hebat kitaran hukum Allah..
jika, ada mengatakan Islam membebankan wanita menutup aurat selurah anggota badan(kcuali muka,tapak tgn) berbanding aurat lelaki lebih mudah dijaga, sebaliknya, sebaliknya jihad kaum lelaki berjuangan di jalan Allah(dengan harta,jiwa,tenga),kpada seruan yang hak, sedang jihad kaum wanita pula, taat perintah(yg xmenyalahi syarak) suami adalah yg lebih utama. Allah beratkan di satu2 sudut, Allah juga mringankan di satu2 sudut..begitu hebat hukum Allah..

0 comments:

Post a Comment