tawakal la kita

on 19.9.12
mengambil kisah seorang rakan bagaimna jika tawakal kita pada Allah 100% Allah menolong kita...santai.... kolej matrix kulim.... Pukul 2.30 petang.Exam bio pun bermula.Tengah khusyuk jawab soalan (walaupun banyak hentam),tiba2 hujan lebat.Lebat pulak tu.! haih..dalam kepala dok pening..kain aku kat ampaian,kain aku kat ampain.Dah la penuh satu baldi,dua kali basuh pulak tu.Last2 pasrah ja la.Ala,balik ni boleh basuh lain.Serah ja kat Allah.sabar~ Habis exam,rushing la naik dorm.Tup2 habis semua baju hilang!Aik,xkan hujan lebat angin kuat sampai hilang semua baju aku?Jalan la jugak nak naik dorm.Masuk dalam bangunan dorm and aku pun terkalih belah kiri sebab ada notis. *Sesiapa yang ada sidai pakain kat luar tadi sila ambil di dorm Tenang katil no **.Kami angkat tadi sebab hujan. ALLAHURABBI!Rasa nak menagis masa tu.Mungkin sebab aku redha ja masa tu.aku serah pada Allah.Aku percaya Allah akan beri pertolongan pada hambaNya.Kita tak tau Allah nak bagi rezeki kat kita dalam bentuk yang macam mana.Nampak kecil,tapi amat bermakna bagi aku.Put your trust inAllah,you wont lose anything.Thank you Allah ^_^

0 comments:

Post a Comment