on 12.4.11
Jangan takut dgn kehancuran, kerana kehancuran adalah syarat untuk membangun.
Tak ada gelap malam kecuali tercipta siang yang benderang. Tak ada kesempurnaan kecuali setelah itu muncul kekurangan.Setiap kesedihan pasti surut. Apapun yang berada tinggi pasti turun.Tiap kali malam yang panjang, akan tiba waktu subuh untuk mengakhiri malam itu kemudian diiringi terbit fajar.

Saudaraku, Ketika engkau merasa sakit yg menusuk hingga ke hatimu sehingga airmatamu tak mampu utk kau bendung. Maka,menangislah..Biarlah sakit itu menjadi penawar akan dosa-dosamu. Menangislah memohon ampun pada-Nya kerana mungkin selama ini engkau jauh dariNya.Jika engkau disakiti oleh seseorang maka ikhlaskanlah hati,meskipun sulit ttp engkau pasti boleh.. Insya Allah

Cinta adalah fitrah manusia. Cinta juga salah satu bentuk kesempurnaan penciptaan yang Allah berikan kepada manusia. Allah menghiasi hati manusia dengan perasaan cinta pada banyak perkara. Rasa cinta blh menjadi anugerah jika disesuaikan dengan bingkai nilai-nilai ilahiyah. Namun, perasaan cinta dapat membawa manusia ke jurang kenistaan bila diumbar demi kesenangan semata dan dikendalikan oleh nafsu.
April 6 at

Mu’min akan gembira mngharungi kehidupannya. Baik atau buruk yang menimpa akan dia lalui dengan tenang dan sabar. Hal ini kerana, seorang mu’min itu beriman dgn tanpa ragu2 bhw segenap kehidupannya ini adlh pmberian drpd Allah SWT. Allah SWT berhak menarik dan mmberi mengikut apa shj yg Dia kehndaki. Dan orang mu’min faham bahawa Allah SWT itu Maha Tahu, sedangkn seorg manusia itu tidak mengetahui apa2 akan ilmuNya.

0 comments:

Post a Comment