on 12.4.11
MNJAGA PANDANGAN bkn b'erti TAK BOLEH memandang apa2 pun. TAK MEMANDNG DAN TAK D PANDANG bkn bmakna kita hrs mengasingkan diri dari sudut sosial, nmn yg d mksd disini adlh utk MNJAGA sstu yg tak brmmfaat, yg hnya menimbulkn fitnah kpd kita. Krn apa yg terakam olh PANDANGAN, akan lngsng ke HATI kita. Dan apbl kita lalai, ai akan brkmbang mnjd pnyakit HATI.


Mencintai seseorang kerana Allah bererti menerima dia dengan segala kekurangan dan kelebihannya. Dan menikahi seseorang kerana Allah bererti menikahi Iman dan Ketaatannya kepada Allah. Maka, nikahilah seseorang setelah istikharah cinta engkau maksimakan dalam setiap doa dan sujudmu, agar tiada penyesalan di kemudian ha...ri..Ya Rabbi, cintakan aku pd seseorg yg mnjdknMU punca Cintanya.

“Ya muqollibal qulub tsabbit qolbi ‘alad dinika wa ‘ala tho’atika”.

Wahai zat yang membolak - balikkan hati, tetapkanlah hatiku atas agama-Mu dan atas ketaatan kepada-Mu

Keletihan,kerapuhan,kelemahan,kesakitan dan sebagainya. Perlu untuk kita lalui semuanya, Meskipun kadangkala semua itu harus kita lalui terlebih dahulu dengan uraian airmata. Tak mengapa, kerana bukankah airmata dicipta utk mengungkapkan sebuah rasa? Kerana tdk hanya bahagia saja yang ada di dunia...

ku ingin Menciintaimu dengan Sederhana. Seperti Isyarat yang tak sempat di katakan oleh Awan kepada Hujan yang menjadikannya Tiada. Maha Suci Engkau Ya ALLAH, yg telah Menciptakan Indahnya rasa ''Cinta''.

Setiap insan ingin mndptkan pasangan terbaik bagi dirinya dan juga keluarganya, namun hanya sedikit insan yg mmpersiapkan diri untuk mmdapatkan pasangan terbaik dlm kehidupannya.Kadangkala terlalu sibuk mencari dan memilih pasangan yg menurutnya baik sehingga dia lupa memperbaiki dirinya sendiri.

0 comments:

Post a Comment