on 12.4.11
Wanita cantik, melukis kekuatannya pd masalahnya,
Dia tersenyum saat tertekan,
tertawa di saat hati sedang menangis,
memberkati di saat terhina, dan
mempesona kerana memaafkan..
Wanita cantik, mengasihi tanpa pamarah dan bertambah kuat dalam doa dan pengharapan.. SubhanAllah ♥

wahai saudari seakidahku, carilah lelaki yang mampu menjadi imam untukmu, yang menitis air mata melihat kesakitanmu ketika melahirkan zuriatnya, dan lelaki yang membangunkanmu untuk bangun beribadat bersama-sama pada 2/3 malam..


Islam tidak melarang atau mengekang manusia dari rasa cinta tapi mengarahkan cinta pada rel yang menjaga martabat kehormatan,baik wanita mahupun lelaki.Kalau kita jatuh cinta harus hati-hati kerana ia seperti minum air laut,semakin diminum semakin haus.Cinta yang sejati adalah cinta yang setelah akad nikah,selebihnya adalah cubaan dan fitnah sahaja.

Tunjukkan selalu cintamu pada saudaramu,berikan senyum terindah, jabat erat tangannya, peluk dengan penuh cinta bagaikan cintanya seorang ibu kepada anaknya serta katakan, “Inniy uhibbuka fillahi ta’ala, aku mencintaimu kerana Allah Subhanahu wa Ta’ala..

Cinta Allah cinta yang tak bertepi.Jikalau sudah mendapatkan cinta-Nya,dan manisnya bercinta dengan Allah,tak ada lagi keluhan,tak ada lagi tubuh lesu,tak ada tatapan kuyu.Yang ada adalah tatapan optimis menghadapi segala cubaan,dan rintangan dalam hidup ini.Tubuh yang kuat dalam beribadah dan melangkah menggapai cita-cita tertinggi yakni syahid di jalan-Nya..


ketiika titis air mata jatuh ke bumi,Biarlah hanya Allah yang mengetahui. Kerana hanya Dia penyembuh luka pemberi bahagia kpd hati & naluri.Perkara yang membuat hatimu sedih dan ujian yg bermanfaat lbh baik drpd banyak yang melalaikan. Dugaan Allah dtg krn kasihNya pd HambaNya,agar Iman trs mningkt,hati smkin dkt,dan jiwa lbh akrab dgnNya..INNALLAHA LA YAZLIMU LIIBADIHI!

0 comments:

Post a Comment